Saturday, June 2, 2012

ආලෝකයේ වේගයෙන් මාතර යමු....




දැන් මාතරට යන කෝච්චි පට්ට වේගෙන් යයි,එයාලා කීව වගේම පෑය 2න් මාතර යති ,මෙය නම් මහත් වු ආශ්චර්යකි,පුදුම වේගයකි,සමහරුන්ගේ බොරු කොන්ඩා(මුහුද පෑත්තේ ජනෙල්ලේ අසල සිටියොත්) සුලගට හසුව පාවී යයි,ඒ තරම් වේගයක්,විරුද්ද වාදීන් කිවා මෙන ඩබල් ලයින් කලා නම් අපරාදේය,තිබුනු එක ගලවලා ඒ පීලී ටික රට පටවලා බාල ජම්බුද්වීප යකඩ දාලා හදපු මේ තනි ලයිම පට්ටය,යකඩ යකා දුවන්නේ හරකාගේ පුකට(අදෝ මුකයට) පෙට්‍රල් ගෑහුවා සේ ය,
සුරියප්පෙරුම උත්තමයා තාම මෙ කෝච්චියේ ගොස් නෑති බවයි පේන්න තියෙන්නේ,ගියා නම හසන්ත මහත්තයට පික්ශු ටෝක් ටිකක් ශුවර්මය( අර අලුත් අවුරුදු උදාවට දුන්නා සේ).
ඉංදියාවේ රේල් පාරත් එක්ක තව තෑගිද අපිට ලෑබිනි(තෑගි කිවට සල්ලි දිලා ගත්තුවා අපිනේ පරන හොද යකඩ උන්ට තෑගි දුන්නේ) ඒ තමයි අලුත්ම කිරි ටොයිස් කොච්චි,මේ කොච්චියේ මොක නැතත් යන තැනයි එන තැනයි පොල් අකුරෙන් එන්ජිමේ වැටෙයි,අනික් ඒවාද එලෙසමය,එය දුටු විට බත් නොකන බල්ලෝද බත් කයි,වෙන වාහන ලෙඩ දෙන්නේ ටික කලක් පෑද්දාමය, මේවා පදින්න කලින්ම ලෙඩය. චීනෙන් ආපු යකඩ යකා එක්ක බලද්දි මේක නම් සිරාවටම යකෙකි,යකා තරුන වුනාට පොරගේ අනික් ඔක්කොම නාකිය,අනිවා තව ටික දොහකින් සෙට්ට පෝච්චි ශුවර් ය,කමක් නෑතිය ඉක්මන් කොටයි කියා කතාවක් අසා තිබුනි සමහර විට එය කියා ඇත්තේ මේ වගේ බුලට් කෝච්චි වල ආයුස ගෑන වෙන්ට ඇති කියා පස්සේ මට සිතුනි.
මේක හදාපු අයියලාට කොච්චියේ යන දුප්පත් මගීන් වන අපි සෑලකුවා මදිද මන්දා කියා සිතුනි,අපිට කොඹල යන්න තනි ලයිමේ සිරා රෙල් පාරක් සෑදීම ජාති ජාතිත් පින් අයිතිවන වෑඩකි,මගේ නම් හිත කියන්නේම ඒ උත්තමයෝන්ට අපි තව කීයක් හරි එකතු කර දිය යුතු බවයි........

26 comments:

  1. ඕව්වා ගැන හිතන මට අධෝ මුඛයෙන් ද සිනහා ඇති වෙයි!!

    ReplyDelete
  2. සිරාවට කියන්නෙ.. ඕක පුදුම වේගෙන් යන්නේ..
    කෝච්චිය ඇතුලේ හිටගෙන ඉන්න බෑ.. ගුරුත්වාකර්ෂනෙන් මිදෙනවා.

    අයිස්චර්ය අයිස්චර්ය... වෙන මොකද්ද...

    සුභ වේවා!! රාජ සම්පත් ලැබේවා!!!

    ReplyDelete
  3. අපේ රටේ උන්ට වරද්දා ගැනීමේ මොකක් හරි ආතල් එකක් තියනවා , හැම මඟුලටම චීනේ ගාව ගන්න රට, ඉතාම ඉහල දුම්රිය පද්ධතියක් තියන චීනෙ වෙනුවට මූණට මූන කෝච්චි හැප්පෙන ඉන්දියාවෙන්ම ඒක ගේනවා ... අය්යෝ සල්ලි !

    ReplyDelete
  4. ඊලඟ චන්දෙන් පස්සෙ රටේ හැම තැනටම ගුවන් සේවයක් අරබන්න ඉන්නේ .. ඒකයි බන් ඔය බාල කෝච්චි ලාබෙට ගෙනාවේ.. මේ අවුරුදු 3ක් 4ක් දුවන්න ඔව්වා හොඳතම ඇති.. නොමිලේ ගුවන් ප්‍රවාහන සේවයක් දාල රටවටේ ටම හෙලිකොප්ටර් ප්ලේන්... මරු නේ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. මෙව්ව රහස් විරුද්ධ පස්සෙ උන්ත දෙනව නෙවෙයි ඔං... බොලා රාජ පස්සෙ හින්දා කිව්වේ

      Delete
  5. කෝට් ගානක් වියදම් කරලා හදපු පාරෙ වෙනදට වඩා විනාඩි 5ක් කලින් විතරයි යන්න පුලුවන් අයියෝ සල්ලි

    ReplyDelete
  6. අනේ ඕක මොකක් හරි වෙලා පීලි පැන්නොත් එහෙම? බිම වැටිලා පශ්ශාත් බාගෙ සමතලාකරගෙන තමා එන්න වෙන්නෙ.

    ReplyDelete
  7. ඇයි මාතර බෙලිඅත්ත පාර දැන් පැලවෙනව.

    ReplyDelete
  8. අපොයි මම කොච්චි වල කිසිම දවසක නොගිය වගේම ඉන්නවා. දැනටත් පාරෙ යද්දි මහ හුලගට බයේ ඉන්නේ.ඕකෙ ගියොත් ඉතිං....:D

    ReplyDelete
  9. හයියෝ සල්ලි කියලා තමයි කියන්න වෙන්නේ එහෙනම්..

    ReplyDelete
  10. ඔය උත්තමයො ටික කෝච්චියේ එක්කගෙන යන්ඩ බැරිද ටික දවසකට????

    ReplyDelete
    Replies
    1. අර මක්කටෙයි බං, රජා කියැව්ව අයිස්චර්යෙද මොකක්ද එක පෙන්නන්ට වද්ද.හික් හික්..!

      Delete
  11. අපේ රටේ සම-හරක්ට මහා පරිමාණ සංවර්ධන සැලසුම් ක්‍රියාත්මක කරන්න තියෙන්නෙ පුදුම තදියමක්. (හේතුව දන්නෝ දනිති) කිසිම හෙවිල්ලක් බැලිල්ලක් අධ්‍යයනය කිරීමක් නෑ. අන්තිමට ඒවයින් අපේක්‍ෂිත ප්‍රතිඵල ඉටුවෙන්නෙත් නෑ. හුඟක් ඒව නිකම්ම සුදු අලි වෙනව.
    අපේ රට නම් කවදාවත් හැදන එකක් නෙවෙයි බං. අපේ දරුවොන්ගෙත් දරුවන්ටත් ඉස්කෝලෙදි ඉගෙන ගන්න වෙන්නෙ ලංකාව සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටක් කියලම තමා.

    ReplyDelete
  12. අපි නැති අල්ලපනල්ලේ හරි හරි වැඩ වෙනවා එහෙනම්.මම බයේ ඉන්නේ ගෙදරට යන පාර හොයා ගන්නත් ගූගුල් දෙයියන්ගේ උදව් ඉල්ලන්න වෙයිදකියලා. එහෙම අයිස් චර්ය නොවැ වෙන්නේ. ජය...!

    ReplyDelete
  13. මුහුද වටේ ගිල්ලන්න, තව මාළු බෝ කරන්න මේවා හොදට ප්ලෑන් කරලා කරන වැඩ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. අප්පටසිරි මෙන්ම මූ කියන ඒව. ඒ කියන්නෙ මේව අපේ ලාජිත තුමාගෙ කුමන්ත්‍රණ. මෙන්නෝ ... අධිරාජ්‍යවාදී බළල් අත් ඇවිල්ලෝ .... (ඒ මනුස්සය කෝච්චි පෙට්ටි, බස් ගිල්ලවල තව මුන්ට මාළුත් කවන්න හදනව.) :D

      Delete
  14. මමත් කවදාවත් විදුලි වේගයෙන් යන කෝච්චියක ගිහිං නැහැ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හි .. හි ... අසරණයට දැන් ඒ අවස්ථාව උදාවෙල තියනව, අපේ .....තුමාගේ දූරදර්ශී වැඩපිළිවෙල යටතේ. කරන්න තියෙන්නෙ වෙරළබඩ මාර්ගයෙ යන දුම්රියක නගින එක විතරයි. (මතක ඇතුව ටිකැට්ටුවක් ලබාගන්න. අපි ඉන්දියාවෙන් ගතිපුවගෙ ණය ගෙවන්නත් එපෑය. අපිට වැය කරලම එතුමන්ලටත් දැන් බැරි අමාරුකම් නැතෑ.)

      Delete
  15. හොඳද නරකද කියලා තේරෙන්නේ නැහැ අෆ්ෆා

    ReplyDelete
  16. අපේ අය චිනෙන් කෝච්චි ගෙනාවගමන් ඉංදියාව අපේ ලොක්කන්ට පොඩි සද්දයක් දාන්න ඇති...එකයි බයට ඔය මළජරා කෝච්චි ටික ගෙන්න ඇත්තේ, අපේ අය කොහොමත් ඉංදියාවට පුදුම බයක්නේ තියෙන්නේ

    ReplyDelete
  17. කෝච්චිය යනුත් අපගේ හෙළයින්ගේ නිර්මාණයකි. එහි ඉංග්‍රීසි නම වන Train යන්නත් හෙළ වදනකි, සාමාන්‍යයෙන් t සයිලන්ස් විය යුතු අතර ඒ අනුව එය උච්ඡාරනය කළ යුත්තේ රේන් ලෙසය. එහි හෙළ පද නිරුක්තිය වනාහී රේ=රේල්පාරන්, එන්=එන. රේල්පාරෙන් එන්නේ කුමක්ද කියා අළුතෙන් කිව යුතුද? ඒ අනුව අරිසෙන්අහුබුදු විප්‍රකරණය මගින් කෝච්චිය හෙළයින්ගේ නිර්මාණයක් බව සක් සුදක් සේ විද්‍යාමානයි. දේව හෙළය විසින් කෝච්චිය භාවිතා කර ඇති බව තල් පත් වල දැක්වෙයි, මේ ගැන සෙල් ලිපි ඉදිරි කාලයේදී හෙළි කරමු. බමුණන් විසින් හෙළ අ‍ටුවා ගිණි තබා ඇති නිසා මීට වඩා පැහැදිළි කිරීමට නොහැකියි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔහෝ, මෙවන+පලා+අන සබඳ, මෙතැන්හිත් ගුද්දික මග එලිපෙහෙලි කොටැ, ගොටු දමා ඇති සේ පෙනැයි..
      …මෙ‍යැට කොයි පටා,-මෙතෙමේත් හෙල රකුස් බස් දොඩනැ හෙලුවෙකි.

      Delete
  18. ඔය පලාතේ උන්ට හරියන්නෙ ඔය වගේ මලකඩ තමයි.

    ReplyDelete
  19. ඔය පලාතෙ ඉන්න සමහරක් ඈයෝ ආසම ජරාවට. උන්ට සාදු :D

    ReplyDelete
  20. ඔන්න මචෝ මමත් ආවා මේ පැත්තෙ... මේ කියන දුම්රිය බාලයි තමා.. ප්‍ර‍තිචක්‍රීකරණය කරපු යකඩලු පාවිච්චි කරලා තියෙන්නෙ.. ඒ නිසා ඉක්මනට මළකඩ එනවලු.. තීන්ත ගාල තියෙන්නෙත් අතින්ලු.. පිටත නිමාව අපනයන තත්වයේ නෑලු... හදපු අය නියම කරලා තියෙන ප්‍ර‍මාණයට වඩා එක පෙට්ටියක් මෙහෙදි වැඩිපුර ඈදලා තියෙන නිසා පික් අප් වෙන්නත් පරක්කුලු...ඒ උනාට කක්කුස්සි තියෙන එකම පවර් සෙටය මෙය නිසා බඩ යන මගී ජනතාවට ඉතා හොදලු...

    ReplyDelete
  21. මට ලද කමෙන්‍ටුව හබා විත් මෙයට පලමු වතාවට ගොඩවිය :)

    ReplyDelete